13. мај 2009.

Еванђеље по Јовану - Глава 14






14

1 Да не смущается сердце ваше: веруйте в Бога, и в Мя веруйте:1 Нека се не узнемирава ваше срце; верујте у Бога, и верујте у мене.

2 в дому Отца Моего обители многи суть: аще ли же ни, рекл бых вам: иду уготовати место вам:2 У дому мога Оца има много станова; да није тако, зар бих вам рекао: идем да вам припремим место.

3 и аще уготовлю место вам, паки прииду и поиму вы к Себе, да идеже есмь Аз, и вы будете:3 И кад одем и припремим вам место, доћи ћу опет и узећу вас к себи, да и ви будете где сам ја.

4 и аможе Аз иду, весте, и путь весте.
4 И знате пут куда ја идем.

5 Глагола Ему Фома: Господи, не вемы, камо идеши: и како можем путь ведети?5 Рече му Тома: Господе, не знамо куда идеш; и како можемо да знамо тај пут?

6 Глагола ему Иисус: Аз есмь путь и истина и живот: никтоже приидет ко Отцу, токмо Мною:6 Рече му Исус: ја сам пут и истина и живот; нико не долази к Оцу - сем кроз мене.

7 аще Мя бысте знали, и Отца Моего знали бысте (убо): и отселе познасте Его, и видесте Его.7 Кад сте мене упознали, упознаћете и мога Оца. Већ сад га познајете и видели сте га.

8 Глагола Ему Филипп: Господи, покажи нам Отца, и довлеет нам.8 Рече му Филип: Господе, покажи нам Оца, и нама је довољно.

9 Глагола ему Иисус: толико время с вами есмь, и не познал еси Мене, Филиппе? Видевый Мене виде Отца: и како ты глаголеши: покажи нам Отца?9 Рече му Исус: толико времена сам с вама и ниси ме упознао, Филипе? Ко је видео мене, видео је Оца; како онда говориш: покажи нам Оца?

10 Не веруеши ли, яко Аз во Отце, и Отец во Мне есть? Глаголголы, яже Аз глаголю вам, о Себе не глаголю: Отец же во Мне пребываяй, Той творит дела:
10 Зар не верујеш да сам ја у Оцу и да је Отац у мени? Речи које вам говорим не говорим сам од себе; Отац, који остаје у мени, он чини дела.

11 веруйте Мне, яко Аз во Отце, и Отец во Мне: аще ли же ни, за та дела веру имите Ми.
11 Верујте ми да сам ја у Оцу и Отац у мени; ако пак не, - верујте због самих дела.

12 Аминь, аминь глаголю вам: веруяй в Мя, дела, яже Аз творю, и той сотворит, и болша сих сотворит: яко Аз ко Отцу Моему гряду:
12 Заиста, заиста, кажем вам, ко верује у мене чиниће дела која ја чиним, чиниће и већа од ових, јер ја идем к Оцу;

13 и еже аще что просите (от Отца) во имя Мое, то сотворю, да прославится Отец в Сыне:
13 и што год заиштете у моје име, то ћу учинити, да се прослави Отац у Сину.

14 (и) аще чесо просите во имя Мое, Аз сотворю.14 Ако ме што замолите у моје име, ја ћу учинити.

15 Аще любите Мя, заповеди Моя соблюдите,
15 Ако ме љубите, држаћете моје заповести.

16 и Аз умолю Отца, и иного Утешителя даст вам, да будет с вами в век,
16 И ја ћу молити Оца, па ће вам дати другог помагача - утешитеља да буде са вама довека,

17 Дух истины, Егоже мир не может прияти, яко не видит Его, ниже знает Его: вы же знаете Его, яко в вас пребывает и в вас будет.
17 Духа истине, кога свет не може да прими, јер га не види и не познаје; ви га познајете, зато што борави код вас и биће у вама.

18 Не оставлю вас сиры: прииду к вам:
18 Нећу вас оставити сиротне, доћи ћу к вама.

19 еще мало, и мир ктому не увидит Мене: вы же увидите Мя, яко Аз живу, и вы живи будете:19 Још мало и свет ме неће више видети, а ви ћете ме видети, и живећете зато што ја живим.

20 в той день уразумеете вы, яко Аз во Отце Моем, и вы во Мне, и Аз в вас.
20 У онај дан ћете сазнати да сам ја у своме Оцу, и ви у мени, и ја у вама.

21 Имеяй заповеди Моя и соблюдаяй их, той есть любяй Мя: а любяй Мя возлюблен будет Отцем Моим, и Аз возлюблю его и явлюся ему Сам.21 Ко има моје заповести и држи их, тај ме љуби; а ко љуби мене, тога ће љубити мој Отац, и ја ћу га љубити, и показаћу му се.

22 Глагола Ему Иуда не Искариотский: Господи, и что бысть, яко нам хощеши явитися, а не мирови?22 Рече му Јуда, не Искариотски: Господе, шта то би да ћеш се показати нама а не свету?

23 Отвеща Иисус и рече ему: аще кто любит Мя, слово Мое соблюдет: и Отец Мой возлюбит его, и к нему приидема и обитель у него сотворима:23 Исус одговори и рече му: ако ме ко љуби, држаће моју реч, па ће га љубити мој Отац, и доћи ћемо к њему, и настанићемо се код њега.

24 не любяй Мя словес Моих не соблюдает: и слово, еже слышасте, несть Мое, но пославшаго Мя Отца.
24 Ко ме не љуби - не држи мојих речи; а реч коју слушате није моја, него Оца који ме је послао.

25 Сия глаголах вам в вас сый:25 Ово сам вам говорио док сам био код вас;

26 Утешитель же, Дух Святый, Егоже послет Отец во имя Мое, той вы научит всему и воспомянет вам вся, яже рех вам.26 а помагачу - тешитељ, Дух Свети кога ће Отац послати у моје име, он ће вас научити свему и подсетиће вас на све што сам вам рекао.

27 Мир оставляю вам, мир Мой даю вам: не якоже мир дает, Аз даю вам. Да не смущается сердце ваше, ни устрашает.27 Остављам вам мир, дајем вам свој мир. Не дајем вам као што свет даје. Нека се не узнемирава ваше срце и нека не страхује.

28 Слышасте, яко Аз рех вам: иду и прииду к вам. Аще бысте любили Мя, возрадовалися бысте (убо), яко рех: иду ко Отцу: яко Отец Мой болий Мене есть.
28 Чули сте да сам вам рекао: идем и доћи ћу вам. Кад бисте ме љубили, обрадовали бисте се што идем Оцу, јер је Отац већи од мене.

29 И ныне рех вам, прежде даже не будет, да, егда будет, веру имете.
29 И сад сам вам казао, пре но што се збуде, да поверујете кад се збуде.

30 Ктому не много глаголю с вами: грядет бо сего мира князь и во Мне не имать ничесоже.30 Нећу још много говорити са вама, јер долази владар овога света, и на мени не налази ништа,

31 Но да разумеет мир, яко люблю Отца, и якоже заповеда Мне Отец, тако творю: востаните, идем отсюду.31 али, да свет сазна да ја љубим Оца, као што ми је наредио Отац, - тако чиним. Устаните, хајдемо одавде.