10. мај 2009.

Еванђеље по Јовану - Глава 15





15


1 Аз есмь лоза истинная, и Отец Мой делатель есть:
1 Ја сам прави чокот, а мој Отац је виноградар.

2 всяку розгу о Мне не творящую плода, измет ю: и всяку творящую плод, отребит ю, да множайший плод принесет.
2 Сваку лозу на мени - која не рађа рода - он уклања, и чисти сваку која рађа род - да више рода доноси.

3 Уже вы чисти есте за слово, еже глаголах вам.
3 Ви сте већ чисти због речи коју сам вам говорио.

4 Будите во Мне, и Аз в вас. Якоже розга не может плода сотворити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы, аще во Мне не пребудете.
4 Останите у мени и ја ћу остати у вама. Као што лоза не може да доноси род сама од себе - ако не остане на чокоту - тако не можете ни ви, ако не останете у мени.

5 Аз есмь лоза, вы (же) рождие: (и) иже будет во Мне, и Аз в нем, той сотворит плод мног, яко без Мене не можете творити ничесоже:5 Ја сам чокот, ви сте лозе. Ко остаје у мени, и ја у њему. тај доноси много рода, јер без мене не можете ништа чинити.

6 аще кто во Мне не пребудет, извержется вон, якоже розга, и изсышет: и собирают ю и во огнь влагают, и сгарает:
6 Ако ко не остаје у мени, тога избацују као лозу и суши се, - њу скупљају, бацају у ватру и спаљују.

7 аще пребудете во Мне и глаголголы Мои в вас пребудут, егоже аще хощете, просите, и будет вам:
7 Ако останете у мени и моје речи остану у вама, иштите што год хоћете, и биће вам.

8 о сем прославися Отец Мой, да плод мног сотворите и будете Мои учениицы.
8 Тиме се прославио мој Отац, да доносите много рода и да будете моји ученици.

9 Якоже возлюби Мя Отец, и Аз возлюбих вас: будите в любви Моей:
9 Као што је Отац љубио мене, и ја сам љубио вас; останите у мојој љубави.

10 аще заповеди Моя соблюдете, пребудете в любви Моей, якоже Аз заповеди Отца Моего соблюдох и пребываю в Его любви.
10 Ако ушчувате моје наредбе, остаћете у мојој љубави, као што сам ја сачувао наредбе свога Оца, па остајем у његовој љубави.

11 Сия глаголах вам, да радость Моя в вас будет и радость ваша исполнится.
11 Ово сам вам говорио, да моја радост буде у вама и да се ваша радост испуни.

12 Сия есть заповедь Моя, да любите друг друга, якоже возлюбих вы:12 Ово је моја наредба: да љубите један другога као што сам ја вас љубио.

13 болши сея любве никтоже имать, да кто душу свою положит за други своя.
13 Нико нема веће љубави од ове: да неко положи свој живот за своје пријатеље.

14 Вы друзи Мои есте, аще творите, елика Аз заповедаю вам:14 Ви сте моји пријатељи - ако чините што вам ја налажем.

15 не ктому вас глаголю рабы, яко раб не весть, что творит господь его: вас же рекох други, яко вся, яже слышах от Отца Моего, сказах вам.15 Не називам вас више слугама, јер слуга не зна шта његов господар чини; а вас сам назвао пријатељима, зато што сам вам обзнанио све што сам чуо од свога Оца.

16 Не вы Мене избрасте, но Аз избрах вас и положих вас, да вы идете и плод принесете, и плод ваш пребудет, да, егоже аще просите от Отца во имя Мое, даст вам.
16 Нисте ви изабрали мене, него сам ја вас изабрао и поставио да ви идете и доносите род, и да ваш род остане, да вам да Отац што год заиштете у моје име.

17 Сия заповедаю вам, да любите друг друга.17 Ово вам налажем, да љубите један другога.

18 Аще мир вас ненавидит, ведите, яко Мене прежде вас возненавиде:
18 Ако вас свет мрзи, знајте да је мене мрзео пре вас.

19 аще от мира бысте были, мир убо свое любил бы: якоже от мира несте, но Аз избрах вы от мира, сего ради ненавидит вас мир.19 Кад бисте били од овога света, свет би љубио своје; али како нисте од овога света, него сам вас ја изабрао од света, због тога вас свет мрзи.

20 Поминайте слово, еже Аз рех вам: несть раб болий господа своего: аще Мене изгнаша, и вас изженут: аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут:20 Сећајте се речи коју сам вам рекао: слуга није већи од свога господара. Ако су гонили мене, гониће и вас; ако су моју реч одржали, држаће и вашу.

21 но сия вся творят вам за имя Мое, яко не ведят Пославшаго Мя.21 Него, све ће вам ово чинити због мога имена, јер не знају онога који ме је послао.

22 Аще не бых пришел и глаголал им, греха не быша имели: ныне же вины не имут о гресе своем:
22 Да нисам дошао и да им нисам рекао, не би имали греха; овако немају изговора за свој грех.

23 ненавидяй Мене, и Отца Моего ненавидит:
23 Ко мрзи мене, мрзи и мога Оца.

24 аще дел не бых сотворил в них, ихже ин никтоже сотвори, греха не быша имели: ныне же и видеша, и возненавидеша Мене и Отца Моего:24 Да нисам учинио међу њима дела - којих нико други не учини - не би имали греха; сада су пак гледали и мрзели мене и мога Оца.

25 но да сбудется слово, писанное в законе их, яко возненавидеша Мя туне.25 Него, треба да се испуни реч, записана у њиховом закону: »Омрзнуше ме ни за шта«.

26 Егда же приидет Утешитель, Егоже Аз послю вам от Отца, Дух истины, Иже от Отца исходит, Той свидетелствует о Мне:26 А када дође помагач - утешитељ, кога ћу вам послати од Оца, Дух истине, који од Оца исходи, он ће сведочити за мене;

27 и вы же свидетелствуете, яко искони со Мною есте.
27 а и ви сведочите, јер сте са мном од почетка.