10. мај 2009.

Еванђеље по Јовану - Глава 16






16


1 Сия глаголах вам, да не соблазнитеся.
1 Ово сам вам казао, да се не саблазните.

2 От сонмищ ижденут вы: но приидет час, да всяк, иже убиет вы, возмнится службу приносити Богу:2 Искључиће вас из синагоге; чак ће доћи час да ће сваки који вас убије помислити да Богу служи.

3 и сия сотворят, яко не познаша Отца, ни Мене.
3 И ово ће [вам] чинити зато што нису упознали Оца - ни мене.

4 Но сия глаголах вам, да, егда приидет час, воспомянете сия, яко Аз рех вам: сих же вам исперва не рех, яко с вами бех.
4 А ја сам вам ово казао, да се ви сетите тога - када дође време тога - да сам вам казао. Нисам вам ово рекао од почетка, зато што сам био са вама.

5 Ныне же иду к Пославшему Мя, и никтоже от вас вопрошает Мене: камо идеши?5 А сада одлазим ономе који ме је послао, и нико од вас ме не пита: куда идеш?

6 Но яко сия глаголах вам, скорби исполних сердца ваша.
6 Него је жалост испунила ваше срце, зато што сам вам то казао.

7 Но Аз истину вам глаголю: уне есть вам, да Аз иду: аще бо не иду Аз, Утешитель не приидет к вам: аще (ли) же иду, послю Его к вам,7 Али ја вам говорим истину: добро је за вас да ја одем. Јер ако не одем, помагач - утешитељ неће доћи до вас; ако пак одем, послаћу вам га.

8 и пришед Он обличит мир о гресе и о правде и о суде:8 И када он дође, доказаће свету да има греха, и праведности, и суда.

9 о гресе убо, яко не веруют в Мя:
9 У погледу греха - што не верују у мене;

10 о правде же, яко ко Отцу Моему иду, и ктому не видите Мене:
10 у погледу праведности - што одлазим Оцу и нећете ме више видети;

11 о суде же, яко князь мира сего осужден бысть.
11 у погледу суда - што је владар овога света осуђен.

12 Еще много имам глаголати вам, но не можете носити ныне:12 Имам још много да вам говорим, али сада не можете да поднесете.

13 егда же приидет Он, Дух истины, наставит вы на всяку истину: не от Себе бо глаголати имать, но елика аще услышит, глаголати имать, и грядущая возвестит вам:13 А кад он дође, Дух истине, упутиће вас у сву истину; јер неће говорити сам од себе, него ће говорити оно што слуша, и најавиће вам што ће доћи.

14 Он Мя прославит, яко от Моего приимет и возвестит вам.
14 Он ће ме прославити, јер ће узети од мојега и јавити вам.

15 Вся, елика имать Отец, Моя суть: сего ради рех, яко от Моего приимет и возвестит вам.
15 Све што Отац има - моје је; због тога рекох да ће узети од мојега и вама јавити.

16 Вмале, и (ктому) не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя, яко иду ко Отцу.
16 Још мало, и нећете ме више гледати, и опет мало, па ћете ме видети.

17 Реша же от ученик Его к себе: что есть сие, еже глаголет нам: вмале, и не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя: и: яко Аз иду ко Отцу?
17 А неки од његових ученика рекоше један другом: шта је то што нам говори: још мало, и нећете ме гледати, и опет мало, па ћете ме видети? и: ја одлазим Оцу?

18 Глаголаху убо: что сие есть, еже глаголет: вмале? Не вемы, что глаголет.
18 Говораху даље: шта је то »мало« о којем говори? Не знамо шта говори.

19 Разуме же Иисус, яко хотяху Его вопрошати, и рече им: о сем ли стязаетеся между собою, яко рех: вмале, и не видите Мене: и паки вмале, и узрите Мя?
19 Исус је разумео да су хтели да га питају и рече им: расправљате међу собом о оном што вам рекох: још мало, и нећете ме гледати, и опет мало, па ћете ме видети?

20 Аминь, аминь глаголю вам, яко восплачетеся и возрыдаете вы, а мир возрадуется: вы же печальни будете, но печаль ваша в радость будет:20 Заиста, заиста, кажем вам да ћете плакати и туговати, а свет ће се радовати; ви ћете бити жалосни, али ће се ваша жалост обратити у радост.

21 жена егда раждает, скорбь имать, яко прииде год ея: егда же родит отроча, ктому не помнит скорби за радость, яко родися человек в мир:21 Жена је жалосна кад рађа, јер је дошао њен час; но кад роди дете, не сећа се више муке - од радости што се родио човек на свет.

22 и вы же печаль имате убо ныне: паки же узрю вы, и возрадуется сердце ваше, и радости вашея никтоже возмет от вас:
22 Тако сте и ви сада жалосни; али видећу вас опет, па ће се ваше срце радовати, и ту вашу радост не може вам нико узети.

23 и в той день Мене не воспросите ничесоже. Аминь, аминь глаголю вам, яко елика аще (чесо) просите от Отца во имя Мое, даст вам:
23 И у онај дан нећете ме питати ништа. Заиста, заиста, кажем вам, ако у моје име затражите што од Оца, даће вам.

24 доселе не просисте ничесоже во имя Мое: просите, и приимете, да радость ваша исполнена будет.24 До сада нисте ништа тражили у моје име; тражите и добићете, да ваша радост буде потпуна.

25 Сия в притчах глаголах вам: но приидет час, егда ктому в притчах не глаголю вам, но яве о Отце возвещу вам.
25 Ово сам вам говорио у причама; доћи ће час када вам нећу више говорити у причама, него ћу вам отворено говорити о Оцу.

26 В той день во имя Мое воспросите, и не глаголю вам, яко Аз умолю Отца о вас:
26 У онај дан молићете у моје име, и не кажем вам да ћу ја молити Оца за вас;

27 Сам бо Отец любит вы, яко вы Мене возлюбисте и веровасте, яко Аз от Бога изыдох.27 сам Отац вас љуби, зато што сте ме волели и веровали да сам ја изишао од Бога.

28 Изыдох от Отца и приидох в мир: (и) паки оставляю мир и иду ко Отцу.
28 Изишао сам од Оца и дошао сам на свет; сад остављам свет и опет идем Оцу.

29 Глаголаша Ему ученицы Его: се, ныне не обинуяся глаголеши, а притчи ни коеяже не глаголеши:29 Рекоше његови ученици: гле, сад говориш отворено, и не говориш никакве приче.

30 ныне вемы, яко веси вся и не требуеши, да кто Тя вопрошает: о сем веруем, яко от Бога изшел еси.
30 Сад знамо да све знаш и немаш потребе да те ко пита; по томе верујемо да си изишао од Бога.

31 Отвеща им Иисус: ныне ли веруете?
31 Одговори им Исус: сад верујете?

32 Се, грядет час, и ныне прииде, да разыдетеся кийждо во своя и Мене единаго оставите: и несмь един, яко Отец со Мною есть:
32 Ево, иде час, и већ је дошао, да се разбегнете сваки на своју страну и ме не оставите сама; па ипак нисам сам, зато што је Отац са мном.

33 сия глаголах вам, да во Мне мир имате: в мире скорбни будете: но дерзайте, (яко) Аз победих мир.33 Ово сам вам говорио да имате мир у мени. У свету имате невољу; али будите храбри - ја сам надвладао свет.